
Ak Parti inişteyken kazanmak önemliydi.
İzmir’de neredeyse tüm ilçeleri kaybetmişken kazanmak önemliydi.
Menemen’de kazanmak önemliydi.
Bir doğruda ısrar etmek önemliydi. Diyor Abdurrahman Tekin.
Uzun süren iktidarlarda içinde olan herkes körleşir. O zaman sizin göremediğinizi görebilecek bir bakış açısına ihtiyacınız olur. Böyle durumlarda yöneticilik vasfı, ya da liderlik vasfı devreye girer. Arar ve o ihtiyaç duyulan bakış açısına uygun insanı bulur ve ikna eder. Bunu yaparken çok fazla eleştiriyi de göğüslemek zorunda kalır. İttifak seçmeni, teşkilatları bu işi eleştirirler. Başkanın altındaki tüm idari pozisyonda bulunan, mecliste bulunan muhalefet ve iktidar meclis üyeleri eleştirir. Başkan bunları da göğüslemek zorundadır. Çünkü eleştirilen iş değil kişidir. Oysa önemli ve gerekli olan kişi değil, o kişinin yaptıkları ve yapabilecekleridir. Aydın Pehlivan Abdurrahman Tekin ile ilgili süreci yönetirken tüm bunlarla da mücadele etmek zorunda kaldı. Seçim bittiğinde kazanan Aydın Pehlivan oldu…
Abdurrahman Tekin öyle sıradan bir isim değil. Mesleğinin eğitimini almış. Önemli kurumlarda önemli meslek ustalarıyla yoğrulmuş, ülkemizde önemli projelerde özel katkılarda bulunmuş. Sektörel deneyimi üst seviyede, iletişim ve strateji konularında yüksek deneyim sahibi. Kriz yönetimi ve ekip yönetimi konusunda oldukça başarılı, siyaseti çok yönlü deneyimlemiş, belediyeciliği bilen bir profesyonel. İnandığı şeyler konusunda her türlü riski alan, stresi ve riski yönetebilen, rakiplerini analiz eden, koşulları ve sonrasını gören, önlem alan büyük bir tecrübe.
Sözcükleri, kelimeleri amacına uygun seçen ve anlamlandıran biri. Bildiğiniz pek çok insandan farkı da tam olarak şu.

Mesleği olan tasarımcılıkta çok iyi. Ama daha önemlisi reklam dilini çok iyi üretiyor ve etkili biçimde yönetiyor. Tasarım bir top borusuysa, söz onun içine konan mermisidir, söz yetersizse, etkisizse tasarım tek başına sadece büyük bir borudur. Diyor.
Menemen seçim kampanyası Aydın Pehlivan atandığı gün başlamadı. Tam 3,5 yıl önce Aydın Pehlivan göreve başladığı gün başlamış. Abdurrahman Tekin ile çalışma tercihi çok eleştirilse de, yadırgansa da Aydın Pehlivan takıma tam ihtiyacı olacak oyuncuyu transfer etmiş. AK Parti diliyle konuşmak yerine kendi karakterine de çok uygun berrak, duygusal bir dili, sevgi dilini kullanarak, Menemende yaşayan herkese hitap etmiş. Dokunmuş, kucaklamış, herkesi aile bireyleri olarak görmüş ve ifade etmiş. Bir şeyi 40 kere söylerseniz olurmuş ya tam olarak öyle olmuş. 3,5 yıldır herkesin belediye başkanı olmayı başarmış, sıcak ve içten tavırlarıyla konuşmalarıyla, yaptıklarıyla, başardıklarıyla tüm Menemenlilerin sempatisini toplamış. Ona baktığınızda gerçek bir Atatürkçü’yü, gerçek bir cumhuriyetçiyi görürsünüz. Bu konuda yaptıklarıyla bunları pekiştirmeyi başarmış. Menemende kime sorarsanız sorun o “Bizim Aydın”, çocuklara sorun “Aydın Amca” dır.
Adaylığı açıklandığında partinin hazırladığı kampanya Abdurrahman Tekin’e doğru gelmemiş. Bu kampanyadan bir kopyayı da biz kullandığımızda Aydın Pehlivan’ın 3,5 yıllık farkını anlatamayacaktık. Diyor. Aydın Pehlivanın diline ve kendisine uygun bir kampanyaya ihtiyaç olduğu konusunda ısrar etmiş. Önemli toplantılarda, stresli tartışmalarda ısrarını sürdürmüş. Aydın Pehlivan makamda ve herkese karşı sorumlu olan bir aday. Onun bu pozisyonuna ve 3,5 yıldır tüm Menemenlilere seslendiği gibi bir kampanya olması konusunda diretmiş. Sonrada tüm herkesin gördüğü o sıcak, samimi ve Aydın Pehlivan’a benzeyen kampanyayı yapmış. Türkiye genelindeki en özgün, en farklı ve güçlü kampanyayı kabul ettirmiş.
Şöylede bir değerlendirmesi var. “AK Parti’nin Rahmetli Erol Olçok’tan sonra seçim kampanyalarının etkisi her seçimde biraz daha aşağıya doğru eyrildi.” Nedeni de yapılan doğru bir çalışma konusunda kimse ısrarcı olmuyor ve yanlışa arka çıkıyorlardı. AK Parti’nin bu yerel seçimlerdeki stratejisi de, kampanyası da yanlıştı. Mottosunun “Gerçek Belediyecilik” vaadi önceki belediyeciliklerini sorgulatır. İnsanlar bunu sormazlar ama için için değerlendirirler. Diyor. Baktılar tutmuyor yerel seçimler için hazırladıkları kampanyayı tamamen rafa kaldırıp bir bağımsız aday gibi başı olmayan, nereye varacağı anlaşılmayan durumu kurtarmak için bir kampanyayı sahaya sürdüler ve seçim sonuna kadar bu yanlışta ısrar ettiler. “Biz İzmir’iz başarabiliriz” motosu aynı zamanda başaramayabiliriz de deniyor. Bir tereddüttü, emin olmamayı da yansıtıyordu. Belli ki yeterince tartışılmamı. “Hamza Dağ’ın kampanyası tam bir bocalamaydı. Çıktığı gün bu çok sıkıntı yaratacak demiştim ama ilgili arkadaşlar bu düşünceme kayıtsız kalmayı tercih ettiler. Yapacak bir şey yok. Benim sorumluluğum bir iş olarak Aydın Pehlivan ve Menemen seçimlerine dairdi. Onu yaptım.
İnatla ve öncelikle bir biçimde CHP’nin kırmızı renk hakimiyetini ellerinden almamız gerekiyordu. Çünkü kırmızı iletişimde, algıda en güçlü renk. Sonra bunu destekleyecek bir motto ve imgeye ihtiyacımız vardı. Onu da kalple tamamladık. Fırça darbeleriyle tasarlanmış kırmızı bir kalp ile tüm kampanyayı birbirine bağlayacak anahtarımızı yarattık. Sonra da mottomuz olan “Menemen için en iyisi” iddiamızı güçlü biçimde düzenledik. Kırmızı, Kalp ve iddialı motto. Tamamdı. Bundan sonrası tüm kullanım alanlarına doğru zamanlı uyarlamak ve yönetmekti. O konuda da hem şanslı hem de başarılıydık diyor. Şanslıydık çünkü bize inanan bir irade vardı. Başarılıydık çünkü yaptığımız şey hepimize iyi geliyordu. Sevgi ve duygusallık bu işin sihriydi. İşe yaradı. Tüm eleştirilere cevabım, aldığım risk, başarıyla sonuçlandırdığımız işimizdir. Ama bu bir orkestra işiydi. Ben kendi penceremden yapabildiklerimi anlattım. Bu başarının arkasında detaylarında çok büyük ve değerli hikayeler var. Her birçok önemli, her biri çok değerli. Bir gün mutlaka onlarda anlatır hepimiz öğreniriz. Çünkü bu kampanya ilgili okullarda, ilgili bölümlerde okuyan öğrenciler için tez konusudur. AK Parti’nin de Menemen’de farklı bir kampanya kazanırken, genelde için hazırlanmış kampanyanın neden başarısız olduğunun masaya yatırılması gerekiyor. Aslında sorun da çözüm de uzaklarda değil, basit ve burnumuzun önünde. Sorun burnumuz nerde!..

YORUMLAR