Uzmanlara göre, kısa ay olması nedeniyle şubat döneminde prim gün sayılarında yanlış bildirimler yapılabiliyor. Oysa tam zamanlı çalışanların prim günlerinin sistemde her ay 30 gün olarak gösterilmesi gerekiyor. Hastalık ya da izin gibi durumlarda da eksik gün hesaplamalarının doğru kodlarla yapılması önem taşıyor.
AY ORTASI GİRİŞ-ÇIKIŞLARA DİKKAT
Ay içerisinde işe başlayan ya da işten ayrılan çalışanlar için yapılan hesaplamalarda da hata riski bulunuyor. Çalışanın ayın son gününe kadar çalışması halinde bildirimin tam ay üzerinden yapılması gerekirken, farklı uygulamalar sorun yaratabiliyor. Ayrıca iş yeri değişikliklerinde, kesintisiz çalışma olsa bile eksik gün kodlarının doğru girilmesi gerekiyor.
YEVMİYELİ ÇALIŞANLARDA FARK OLUŞABİLİR

Günlük çalışanlarda ise fiilen çalışılan gün sayısı ile bildirilen prim günleri arasında fark oluşabiliyor. Bu durum prim matrahını etkilerken, mali yük işveren üzerinde kalıyor.
e-DEVLET UYARISI
Yetkililer, çalışanların olası hak kayıplarının önüne geçmek için e-Devlet üzerinden hizmet dökümlerini düzenli olarak kontrol etmeleri gerektiğini vurguluyor. Eksik ya da hatalı bildirim tespit edilmesi durumunda ise vakit kaybetmeden işverenle iletişime geçilmesi öneriliyor.
Uzmanlar, yapılacak basit bir kontrolün ileride yaşanabilecek emeklilik sorunlarının önüne geçebileceğine dikkat çekiyor.
