Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya

EMEKLİLİKTE KRİTİK UYARI: BORDRO HATALARI HAK KAYBINA YOL AÇABİLİR

Çalışanları yakından ilgilendiren önemli bir uyarı geldi. Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) ilişkin değerlendirmelerde, özellikle şubat ayına ait bordro kayıtlarında yapılan hataların ilerleyen yıllarda emeklilik sürecini olumsuz etkileyebileceği belirtildi.

Çalışanları yakından ilgilendiren önemli bir uyarı geldi. Sosyal Güvenlik Kurumu’na

Uzmanlara göre, kısa ay olması nedeniyle şubat döneminde prim gün sayılarında yanlış bildirimler yapılabiliyor. Oysa tam zamanlı çalışanların prim günlerinin sistemde her ay 30 gün olarak gösterilmesi gerekiyor. Hastalık ya da izin gibi durumlarda da eksik gün hesaplamalarının doğru kodlarla yapılması önem taşıyor.

AY ORTASI GİRİŞ-ÇIKIŞLARA DİKKAT

Ay içerisinde işe başlayan ya da işten ayrılan çalışanlar için yapılan hesaplamalarda da hata riski bulunuyor. Çalışanın ayın son gününe kadar çalışması halinde bildirimin tam ay üzerinden yapılması gerekirken, farklı uygulamalar sorun yaratabiliyor. Ayrıca iş yeri değişikliklerinde, kesintisiz çalışma olsa bile eksik gün kodlarının doğru girilmesi gerekiyor.

YEVMİYELİ ÇALIŞANLARDA FARK OLUŞABİLİR

Günlük çalışanlarda ise fiilen çalışılan gün sayısı ile bildirilen prim günleri arasında fark oluşabiliyor. Bu durum prim matrahını etkilerken, mali yük işveren üzerinde kalıyor.

e-DEVLET UYARISI

Yetkililer, çalışanların olası hak kayıplarının önüne geçmek için e-Devlet üzerinden hizmet dökümlerini düzenli olarak kontrol etmeleri gerektiğini vurguluyor. Eksik ya da hatalı bildirim tespit edilmesi durumunda ise vakit kaybetmeden işverenle iletişime geçilmesi öneriliyor.

Uzmanlar, yapılacak basit bir kontrolün ileride yaşanabilecek emeklilik sorunlarının önüne geçebileceğine dikkat çekiyor.

Reklamı Geç