Balkan, “Atamızın çok sevdiğim bir sözü vardır; ‘Geldikleri gibi giderler’, işte bu hurda gemisi
de geldiği gibi gidecek” dedi. Ayrıca Balkan, Urla Belediyesi’nin ve çevre gönüllülerinin bu
sürecin sonuna kadar takipçisi olacağını ifade etti.


Urla’nın turizm, tarım, temiz denizi ve eşsiz doğasıyla anılan bir kent olduğuna dikkat
çekilerek, hurda metal ve ağır sanayi faaliyetlerinin bu kimlikle bağdaşmadığı belirtildi.
Demircili Ada Koyu’nda bulunan hurda geminin bulunduğu bölgeden güvenli bir şekilde
kaldırılarak Aliağa’daki lisanslı gemi söküm tesisine götürülmesi gerektiği vurgulandı.
Başkan Balkan; Demircili sahilinin tehdit altında olduğunu belirterek;doğaya, denize ve
gelecek nesillere sahip çıkacağız. Demircili’de gemi sökümüne kesinlikle izin vermeyeceğiz ve
koyun kirletilmesine asla müsaade etmeyeceğiz. Ayrıca, bu süreçte bizlere destek veren tüm
çevre gönüllülerimize teşekkür ediyorum. Demircili Ada Koyu’ndaki hurda gemi bölgeden
kaldırılıncaya kadar, her Pazar günü saat 13.00’te Demircili Koyu’nda bir araya gelmeye
devam edeceğiz" dedi.
